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Academic Year/course: 2023/24

374 - Master's in Social Gerontology

61122 - Teamwork


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
61122 - Teamwork
Faculty / School:
127 - Facultad de Ciencias de la Salud
Degree:
374 - Master's in Social Gerontology
ECTS:
2.0
Year:
1
Semester:
Second Four-month period
Subject type:
Optional
Module:
---

1. General information

This subject has a twofold objective: on the one hand, to acquire relevant knowledge and the ability to apply the new aspects of teamwork in the professional context, identifying its components.

On the other hand, to experience the difficulties that working as a team entails both on a personal level and as a group.

These approaches and objectives are aligned with the Sustainable Development Goals (SDGs) of the 2030 United Nations Agenda for Sustainable Development (https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), in particular, the learning activities provided in this subject will contribute to the achievement of Objective 3. Health and Wellness.

2. Learning results

1.-To Identify, analyse and discuss the contributions of teamwork presented in this module.

2.-To identify, analyse and apply skills related to communication, motivation and conflict.

3.- To experiment the theoretical knowledge presented in a participative way

3. Syllabus

  1. Teamwork
  2. What is a team?
  3. What makes a team?
  4. Team values and skills
  5. Communication and teamwork
  6. Attitudes towards teamwork
  7. Tools for teamwork
  8. Leading teams
  9. Conflicts in the team
  10. Do we work as a team?

4. Academic activities

Theoretical classes: expository and explanatory sessions of contents. These classes will include discussion sessions. Relevant and novel aspects of teamwork will be presented.

Solving of problems and cases: performance of different dynamics and analysis of the results obtained.

Group work: work is done through the activities proposed in class, and a feedback is established with the rest of the groups.

Guided study: the ability to identify the relevant aspects of teamwork is worked on with the student.

Individual work to improve the grade: it includes the study of contents related to the theoretical classes, and the preparation of seminars.

Tutoring/assessment: direct assistance to the student. Identification of learning problems. Guidance on the subject. Both the skills learned and those that have been developed are assessed, as well as the deficiencies in the rest of the training activities.

5. Assessment system

Attendance is a fundamental part of this subject, since the learning dynamics are based on practical activities.

 

Attendance 

Attendance and class activities grade (80%)

Final paper (optional) 20%. Minimum grade for weighting is shown

Maximum final grade (weighted)

Full attendance

8

8

10

Partial attendance

7

7

9

No attendance

0

5

5

 


Curso Académico: 2023/24

374 - Máster Universitario en Gerontología social

61122 - Trabajo en equipo


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
61122 - Trabajo en equipo
Centro académico:
127 - Facultad de Ciencias de la Salud
Titulación:
374 - Máster Universitario en Gerontología social
Créditos:
2.0
Curso:
1
Periodo de impartición:
Segundo cuatrimestre
Clase de asignatura:
Optativa
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

La asignatura Trabajo en equipo  tiene  un doble objetivo, por una parte  adquirir conocimientos relevantes y capacidad para
aplicar en el contexto profesional los nuevos aspectos del trabajo en equipo, identificando los componentes del mismo y por
otra parte experimentar las dificultades que ello conlleva a nivel personal y como colectivo el trabajar en equipo.
 
Estos planteamientos y objetivos están alineados con los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de la Agenda 2030 de
Naciones Unidas (https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), en concreto, las actividades de aprendizaje previstas en
esta asignatura contribuirán al logro del Objetivo 3. Salud y Bienestar.

2. Resultados de aprendizaje

1.- Identificar, analizar y discutir las aportaciones del trabajo en equipo presentadas en este módulo.
2.- Identificar, analizar y aplicar las habilidades relacionadas con la comunicación, la motivación y los conflictos.
3.- Experimentar de forma participativa los conocimientos teóricos presentados.

3. Programa de la asignatura

  • Trabajo en equipo
  • Que es un equipo
  • Que hace un equipo
  • Valores y habilidades de los equipos
  • Comunicación y trabajo en equipo
  • Actitudes  hacia el trabajo en equipo
  • Herramientas para el trabajo en equipo
  • Liderando equipos
  • Conflictos en el equipo
  • ¿Trabajamos en equipo?

4. Actividades académicas

  • Clases teóricas: Sesiones expositivas y explicativas  de contenidos. Siempre acompañadas de sesiones de debate. Se presentaran los aspectos relevantes y novedosos del trabajo en equipo
  • Resolución de problemas y casos: Realización de diferentes dinámicas, con análisis  de los resultados obtenidos.
  • Trabajo en grupo: se trabaja mediante las actividades propuestas en clase, en las que se establece un feedback con el resto de grupos.
  • Estudio guiado: se trabaja con el alumno la capacidad para identificar los aspectos relevantes del trabajo en equipo.
  • Trabajo  individual para subir nota: Se incluye el estudio de contenidos relacionados con las clases teóricas, preparación de seminarios.
  • Tutoría/evaluación: Atención directa al estudiante. Identificación de problemas de aprendizaje. Orientación en la asignatura. Se evalúan tanto las habilidades aprendidas como las destrezas que se han desarrollado, así como las deficiencias en el resto de las actividades formativas.

5. Sistema de evaluación

La presencialidad es parte fundamental en esta asignatura ya que la dinámica de aprendizaje es mediante actividades prácticas.

Asistencia                       Nota de asistencia y        Trabajo final 20% (opcional para presencialidad)            Nota máxima ponderada               actividades en clase 80%        se indica la nota mínima para ponderar

Presencialidad total                8                                       8                                                                 10

Presencialidad parcial (1 día)  7                                       7                                                                   9

Sin presencialidad                  0                                      5                                                                   5