Syllabus query



Academic Year/course: 2023/24

268 - Degree in Information Management

25725 - Undergraduate Dissertation


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
25725 - Undergraduate Dissertation
Faculty / School:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Degree:
268 - Degree in Information Management
ECTS:
6.0
Year:
4
Semester:
Second Four-month period
Subject type:
End of Grade Dissertation
Module:
---

1. General information

The DFP becomes a central piece in the learning process followed by the student throughout his years of university academic training, since it directly relates research, intervention and innovation activities.

It plays an important role in the evaluation of your grade.

Its main goal is to allow the student to show in an integrated way the formative contents received and the competences and skills acquired in relation to the context in which they have to be applied.

These approaches and goals are aligned with the following SDGs of the United Nations 2030 Agenda, so that the acquisition of the learning results of the subject provides training and competence to contribute to some extent to their achievement: Goals 4, 5, 10, 12, 17.

2. Learning results

- Adequately describes and understands the goal and the processes of design, implementation and evaluation of projects related to information units and content management, as well as the planning mechanisms of the actions necessary for their development.

- Lists and explains the ways of systematization and exposition of research in social sciences applied to the area of Information and Documentation and to academic and professional works.

- Defines, lists and understands the ways of systematization and exposition of the practice of the professional activity related to Information and Documentation.

- Exposes in a clear, structured and understandable way the written report and correctly defends his/her work in front of an audience.

3. Syllabus

Due to the peculiarities of the subject it does not have a developed program.

4. Academic activities

- Development of a personal project on a topic of your choice related to your studies.

- Personal study of the theoretical and practical contents.

- Bibliographic study and analysis through the selection, reading, analysis and evaluation of the selected bibliography - Exposition of the work.

5. Assessment system

FIRST CALL

Overall assessment system

It will follow the evaluation rubric(global evaluation report) presented in moodle. Criteria: Adequacy of content; approach and information on resources; analysis of objectives and initial planning; correct use of specificterminology and appropriate presentation.

Individual interview on the development of the subject and oral presentation of the project.

The student may present a maximum of two times in the same academic year to defend his/her DFP.

The rules that regulate the presentation of the DFP, the dates of defense and the mechanisms of evaluation and grading are the following those regulated by the regulations of the University and the Faculty of Philosophy and Letters.

SECOND CALL

Overall evaluation system identical to that established in the first call.


Curso Académico: 2023/24

268 - Graduado en Información y Documentación

25725 - Trabajo fin de Grado


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
25725 - Trabajo fin de Grado
Centro académico:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Titulación:
268 - Graduado en Información y Documentación
Créditos:
6.0
Curso:
4
Periodo de impartición:
Segundo cuatrimestre
Clase de asignatura:
Trabajo fin de Grado
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

El TFG se convierte en una pieza central en el proceso de aprendizaje seguido por el alumno a lo largo de sus años de formación académica universitaria, ya que relaciona directamente las actividades de investigación, intervención e innovación. Cumple una función importante en la evaluación de su  grado.

Su principal objetivo es permitir al estudiante mostrar de forma integrada los contenidos formativos recibidos y las competencias y habilidades adquiridas en relación al contexto en el que se tienen que aplicar.

Estos planteamientos y objetivos están alineados con los siguientes ODS de la Agenda 2030 de Naciones Unidas, de tal manera que la adquisición de los resultados de aprendizaje de la asignatura proporciona capacitación y competencia para contribuir en cierta medida a su logro: Objetivos 4, 5, 10, 12, 17.

2. Resultados de aprendizaje

- Describe adecuadamente y comprende el objeto y los procesos de diseño, implementación y evaluación de proyectos relacionados con las unidades de información y con la gestión de contenidos, así como los mecanismos de planificación de las acciones necesarias para su desarrollo.

- Enumera y explica los modos de sistematización y exposición de la investigación en ciencias sociales aplicada al área de Información y Documentación y a trabajos académicos y profesionales.

- Define, enumera y comprende los modos de sistematización y exposición de la práctica de la actividad profesional relacionada con la Información y la Documentación.

- Expone de manera clara, estructurada y comprensible el informe escrito y defiende correctamente su trabajo ante una audiencia.

3. Programa de la asignatura

Por las peculiaridades de la asignatura no tiene un programa desarrollado.

4. Actividades académicas

- Desarrollo de un proyecto personal sobre un tema a elegir relacionado con los estudios.

- Estudio personal de los contenidos teórico-prácticos.

- Estudio y análisis bibliográfico mediante la selección, lectura, análisis y evaluación de la bibliografía seleccionada

- Exposición del trabajo.

 

5. Sistema de evaluación

PRIMERA CONVOCATORIA

Sistema de evaluación global

Seguirá la rúbrica de evaluación (informe global de evaluación) presentada en moodle. Criterios: Adecuación de contenidos; planteamiento e información sobre recursos; análisis de objetivos y planificación inicial; corrección en el uso de la terminología específica y presentación adecuada.

Entrevista individual sobre el desarrollo de la asignatura y exposición oral del proyecto.

El estudiante podrá presentarse como máximo dos veces en el mismo curso académico a defender su TFG.

La normativa que regula la presentación del TFG, las fechas de defensa y los mecanismos de evaluación y su calificación son los que están regulados por la normativa de la Universidad y de la Facultad de Filosofía y Letras.

SEGUNDA CONVOCATORIA

Sistema de evaluación global idéntico al establecido en la primera convocatoria.